Thursday 25 May 2017

Akad Nikah 13.May.2017

 
Alhamdulillah, everything went well.
Majlis akad nikah pukul 9.30 pagi, 13 May 2017.
 
 
2 hari sebelum tu agak kelam kabut setel kan semua benda. ada je org buat hal. haha. sampaikan malam sebelum tu tak boleh tido sebab penat sangat.
Esok pagi nya MUA janji nk sampai pukul 7.30 am, so awal gila aku bangun sebab nk siap-siap. Tunggu punya tunggu, MUA sampai kul 8.00am. Risau gilaaaa. Takut tak sempat nk siap.Last-last ngam-ngam je siap tok kadi pon sampai rumah. Tok kadi sampai awal gila. Pukul 9.15am Tok Kadi da sampai. padahal janji nak dating kul 9.30am. Bila dah sampai terus dia suruh abg aku minta IC aku dan isi borang yang Tok Kadi suruh
Menggigil weh isi borang masa kt bilik tu. Comot gila tulisan hahaha.
Ingatkan masa tu semua orang da sampai, rupenye Tok Kadi je yg dtg awal.
And again, rombongan pihak lelaki buat hal lagi, lambat pulak sampai. Kesian Tok Kadi tunggu.  
=,=
 
 
Lepas rombongan pihak lelaki dah sampai, kelam kabut la semua bridesmaids. hahaha
Nasib function jugak ketua bridesmaids aku si Paen tu dan bridesmaids yg lain.
Aku pulak asyik jenguk luar bilik dan asyik tanya bila aku boleh keluar bilik. haha
sampai kena label tak sabar nak kahwin.
HAHAHA
bukan tak sabar tapi aku risau kalau benda tak ikut mcm yg aku da plan dan takut majlis tu lambat.
Biasa la,,, aku mmg perfectionist sikit dan very punctual.
 
muka excited campur segan nak keluar bilik. haha.
 
Bila da setel hal kt luar, bridesmaids aku pon pangil la aku keluar. Hah masa tu cuak pulak tak nak keluar. haha lol.
Aku sbnrnye da sediakan satu carpet utk aku & bridesmaids aku duduk, tapi disebabkan ramai gila yg datang majlis akad nikah, so dah takde tempat untuk ktorg. sobbsss T_T
 
 
Si Paen pon suruhlah aku duduk kt pelamin. Tapi aku taknak. segan kot duduk kt pelamin sorg2. haha
Pastu aku pon heret la paen dan bridesmaids lain ikut aku pegi kt pelamin.
Tapi masa keluar tu, nasib baik Tok Kadi panggil aku duduk sblh bakal suami, hikhik. serius lega gilaaa... phewwww!
 
 
 
Gambar bawah ni masa lepas duduk tu, Tok Kadi suruh sign borang2. Tapi borang apetah aku pon tak tahu. Main sign je, yg penting kahwin. hahaha
Lama jugak la proses sign2 ni. wali, saksi akad nikah, saksi belah perempuan, saksi belah lelaki n bakal suami semua kena sign.
 
 
Pastu mulalah sesi ijab dan qabul.
Masa ni aku da risau gila.Risau kalau kaki aku kebas. hahah
Dah la lama gila duduk bersimpuh, takkan nak bersila pulak kan. Kang terkejut semua org. kaki aku mmg da mula rasa nak kebas masa tu
 😩😩😩😩😩😩😩
Pastu keadaan homestay pulak makin panas sebab ramai gila orang dalam rumah.
Pastu homestay pulak ada lalat. Stress gila!
 
 
 

Alhamdulillah dengan sekali lafaz je dah bergelar isteri orang.
hmm sedih pulak bila type ni.
Tak sangka da kahwin dengan mamat ni.
Dulu selalu bertekak dengan dia ni, lepastu jadi bestfriend.
Lepastu kahwin pulak.
:)

Owh btw, Tok Kadi ni ringkas gila. Lepas ijab & qabul, terus dia suruh bagi mas kahwin, suami baca lafaz taklik dan aku baca apetah tak igt nama dia. hahaha.
 

Da setel yang tu, dia kasi tazkirah ringkas dan selawat ramai-ramai & suruh ktorg salam semua orang.
aku pulak masa tu terkebil-kebil. Biar betul kena salam semua orang, dah la ramai and aku pulak kat area org lelaki, jauh dgn org perempuan. Aku igt kena salam parents je. So bila da terkebil-kebil kejap, aku tgk laki aku pon buat bodoh kat aku sbb dia da terus salam org lain, so aku pon pergi lah kat part org perempuan & salam2. pehh penat bhaii pusing satu rumah salam-salam. Menangis kejap masa salam mama & mak ani.

Mesti korg tertanya kan, bila pulak sarung cincin. hhhahaha.
Masa Tok Kadi suruh selawat & salam semua orang tu, mmg aku da tertanya da bila nk sarung cincin. haha. Pastu nasib baik pakcik &  bpk mertua aku kot yang cakap kt Tok Kadi psl cincin. Masa tu Tok Kadi mmg da semangat abis la nk selawat. haha Terus Tok Kadi ckp, sarung cincin tu nanti-nanti je. Selawat dulu.
Semua orang pon terdiam dan ikutlah semua berselawat. HAHAHAHA

 En Suami
 
 
 
Special thanks to by bridesmaids. Nasib korang ada untuk tolong handle pengantin ni hah. haha
Thank you so much!
 xoxo
 
 

 

 

 


 
 
Thanks Vandy 15 sanggup datang dari jauh untuk attend majlis akad nikah yg pagi2 ni. hehe
 


 
 

 

 

 

No comments:

Post a Comment